City Commercials

Onderwerp van gesprek in deze workshop is ‘de kracht van de verleiding’. Hoe wordt de consument aangespoord om een product te kopen of een boodschap aan te nemen? Leerlingen leren in de workshop hoe zij een overtuigende commercial kunnen maken. Doelstelling: zorg dat de kijker jouw product wil kopen!

De workshop start met een korte introductie in het Medialab, daarna gaan de leerlingen de stad in om een commercial te maken met bijzondere locaties in de stad als decor. De leerlingen kunnen op school een commercial voorbereiden aan de hand van een zelfgekozen product.


Praktisch

Tijdsduur: 3 uur, dagelijks, ochtend of middag (behalve maandagen).
Kosten: € 375,- excl. BTW
Aantal leerlingen: max. 40 leerlingen
Niveau: VMBO/MBO/HAVO/VWO/Gymnasium
Workshops worden in de uitvoering aangepast aan niveau.

Leerdoelen
• Leerlingen begrijpen hoe een commercial gemaakt wordt. (B1)
• Leerlingen zien hoe media de werkelijkheid kleuren en dat beelden in commercials en posters gemanipuleerd worden. (B3)

 

Klik hier voor een PDF met praktische informatie en het competentieprofiel.

Klik hier voor een goed voorbeeld van een gemaakte City Commercials film.